Oplichters actief
Via huurders kregen we door dat een “loodgietersbedrijf” bij hen is langs geweest om een lekkage op te lossen. Dit bedrijf was niet door ons ingeschakeld en eiste na de “werkzaamheden” directe betaling van in eerste instantie bijna 800 euro. Toen huurder aangaf dit wel erg veel te vinden werd het minder, maar uiteindelijk is er alsnog een flink bedrag afgerekend.
Er zijn een paar tips om te merken dat er iets niet in de haak is:
– het gaat vaak om iets dat dringend opgelost moet worden: u heeft niet veel tijd om even af te wachten of andere offertes op te vragen
– vaak is het ’s avonds of in het weekend wanneer weinig bedrijven bereikbaar zijn
– tijdens een klein klusje “ontdekt” de medewerker ineens iets heel groots dat ze wel even direct voor u kunnen oplossen, als u gelijk betaalt uiteraard.
Bijvoorbeeld bij het schoonmaken van dakgoten “ontdekt” de medewerker ernstige lekkage, kapotte dakpannen, scheuren in de dakgoot of zoiets. Dit terwijl u het zelf niet kunt zien of er nog geen last van heeft gehad
– het bedrijf eist dat er direct betaald wordt, soms zelfs vooraf
– het is onduidelijk waar het bedrag vandaan komt, of het bedrag wordt aangepast als u laat weten het niet te kunnen betalen of het erg veel te vinden
– de medewerker stelt zich niet voor, legitimeert zich niet of heeft geen herkenbare bedrijfskleding of bedrijfswagen bij zich
Alle huurders van Woningstichting Woensdrecht en WsWoensdrecht Vastgoed b.v. kunnen bij (spoedeisende) reparaties contact opnemen met ons via de website of 0164-613313. Onder kantoortijd krijgt u een van onze medewerkers aan de lijn, buiten openingstijden is er de mogelijkheid een bericht in te spreken of doorgeschakeld te worden.
Ingesproken berichten worden de eerstvolgende werkdag beluisterd en in behandeling genomen. Voor spoedeisende zaken is dit dus niet de juiste methode.
Heeft u direct iemand nodig voor een reparatie, dan kunt u middels keuze 1 worden doorgeschakeld. U krijgt dan een medewerker van de storingsdienst die zal beoordelen of uw melding inderdaad spoedeisend is. Zij schakelen dan de nodige bedrijven in of geven aan dat u bijvoorbeeld zelf de firma Jansen (voor CV) of Centraal Beheer (voor glasschades) kunt bellen.
Onze vaste partners voor reparaties zijn:
Firma van de Korput uit Ossendrecht (sanitair/lekkages/rioolontstopping),
de firma Jansen uit Bergen op Zoom (CV-installaties/verwarming en warm water),
RvH elektrotechniek uit Hoogerheide/Putte (elektrische storingen),
Centraal Beheer (glasschades) => zij schakelen vaak een lokale glaszetter in, u hoort van Centraal Beheer wie dat is.
De medewerkers zijn herkenbaar aan de bedrijfswagen, bedrijfskleding én ze kunnen zich legitimeren als u daarom vraagt.
Deze bedrijven sturen eventuele facturen altijd direct naar ons, u hoeft nóóit aan de deur af te rekenen. Zij zullen ook in principe nooit direct van u als huurder de opdracht aannemen, maar alleen via ons of onze storingsdienst.
Bij buitensluiting (sleutel vergeten/aan binnenzijde deur) kan het wel zijn dat u de kosten voor de slotenmaker zelf moet afrekenen, maar dit wordt dan duidelijk met u doorgesproken. U kiest dan in principe ook zelf welke slotenmaker er langs komt.
Twijfelt u of degene die aan de deur staat wel namens ons komt?
Dan belt u terug naar het nummer waar u de reparatie heeft gemeld om dit te controleren.
Staat iemand onverwacht aan de deur?
Als u zelf niets gemeld heeft en degene aan de deur geeft aan “even binnen te moeten zijn”, vraag dan altijd om legitimatie en laat niemand zomaar binnen. Onze medewerkers kunnen zich altijd legitimeren en bij twijfel kunt u ook altijd ons kantoor bellen.