Maatregelen i.v.m. corona




Op deze pagina leest u de laatste berichten en maatregelen in verband met het coronavirus.

Inmiddels is er geen sprake meer van maatregelen of aanpassingen vanwege corona.
Onze openingstijden zijn maandag t/m donderdag van 8:30 – 16:30 uur en vrijdag van 8:30 – 12:00 uur. Buiten deze openingstijden kunt u voor spoedeisende reparaties bellen naar het vaste telefoonnummer: 0164-613313. U kunt dan worden doorgeschakeld om de melding door te geven.

25 februari 2022
Vanwege de versoepelingen van de maatregelen is ook ons kantoor vanaf maandag 28 februari weer geopend zoals gebruikelijk.
De openingstijden zijn:
Maandag t/m donderdag van 9:00 tot 16:00 uur
Vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur.
Telefonisch zijn we vanaf 8:00 uur bereikbaar.

Voor spoedeisende reparaties zijn we altijd telefonisch bereikbaar via 0164-613313.

31 januari 2022
De tijdelijke sluiting van het kantoor (alleen geopend op afspraak), kan met de huidige versoepelde maatregelen weer worden opgeheven.

We zijn dus weer gewoon geopend tijdens de volgende tijden:
Maandag t/m donderdag 9:00 – 16:00 uur
Vrijdag 9:00 – 12:00 uur

Telefonisch zijn we dagelijks vanaf 8:00 uur bereikbaar.

25 november 2021
Met de aangekondigde scherpere maatregelen, hebben ook wij onze bereikbaarheid aangepast. Telefonisch verandert er niets, we blijven maandag t/m donderdag van 8:00 tot 16:30 uur en op vrijdag van 8:00 tot 12:00 uur bereikbaar. Daarbuiten, voor spoedeisende reparaties, ook, via hetzelfde telefoonnummer.

Ons kantoor is alleen op afspraak geopend, voor het maken van een afspraak kunt u tijdens de openingstijden telefonisch contact opnemen, of een mail sturen. Bij een bezoek aan ons kantoor dient u een mondkapje te dragen en bij binnenkomst de handen te ontsmetten.

Bij het maken van een afspraak voor reparatie of onderhoud in de woning, zal worden gevraagd of er bewoners zijn met gezondheidsklachten. Tijdens de werkzaamheden wordt verzocht afstand te houden van onze medewerkers.

15 december 2020
In lijn met de aangekondigde maatregelen van gisteren, past ook Woningstichting Woensdrecht de dienstverlening aan. We gaan grotendeels terug naar de situatie zoals deze tijdens de “eerste golf” in het voorjaar was.

Onderhoud en reparaties:
buiten de woning gaan de werkzaamheden in principe gewoon door
binnen voeren we alleen noodzakelijk onderhoud of reparaties uit wanneer dat echt niet kan wachten
In alle gevallen vragen wij de bewoners of er gezondheidsklachten zijn waar we rekening mee moeten houden en wordt gevraagd om de anderhalve meter afstand te respecteren.

Bereikbaarheid:
per mail en telefonisch blijven wij bereikbaar, maar de meeste collega’s zullen thuis werken. Dit houdt in dat doorverbinden niet zal lukken en dat er dus vaker een terugbelafspraak zal worden gemaakt. Het komt dan vaak voor dat u met een onbekend/anoniem nummer wordt gebeld, omdat de collega’s met hun privé-telefoon bellen.

Wanneer het niet direct lukt uw oproep te beantwoorden, dan kunt u een voicemailbericht achterlaten. U wordt dan zo snel mogelijk teruggebeld. Wij vragen uw begrip ervoor dat dit vaker dan gebruikelijk kan voorkomen, omdat we nu niet de mogelijkheid hebben oproepen naar andere collega’s door te schakelen.

Rond de feestdagen gelden aangepaste tijden, in het nieuwsbericht staat precies wanneer we bereikbaar zijn en wanneer u alleen voor spoedeisende reparaties terecht kunt.

Kantoor:
Ons kantoor is gesloten, mocht er iets zijn dat op geen enkele andere manier kan worden geregeld dan persoonlijk, overleg dan met onze medewerkers wat er mogelijk is. We zoeken dan samen een oplossing.

Verhuizen/huur opzeggen:
Heeft u de huur opgezegd? Dan zal de opzichter telefonisch contact opnemen om de gang van zaken met u door te nemen. De gebruikelijke “eerste woningopname” waarbij we samen de woning doorlopen om aandachtspunten aan te geven, vervalt.

Alleen als er specifieke zaken zijn (zelf aangebrachte veranderingen bijvoorbeeld), kan met de opzichter worden afgesproken dat deze toch even komt kijken. De opzichter zal ook met u doorspreken hoe de woning moet worden opgeleverd en hoe de sleutel zal worden ingenomen.


1 oktober
Nu het virus weer lijkt op te spelen, worden maatregelen weer aangescherpt. Wij vragen iedereen om contact per telefoon of e-mail op te nemen en niet naar ons kantoor te komen. Als wij u niet “op afstand” kunnen helpen, maken wij met u een afspraak.

Heeft u een afspraak gemaakt met een medewerker van ons, dan belt u wanneer u bij het kantoor bent en de betreffende medewerker zal dan naar u toe komen.
In ons kantoor, evenals in de tijdelijke “spreekkamer” (vanwege verbouwing is er een unit voor ons kantoor geplaatst) geldt de verplichting een mondkapje te dragen.

22 juni
Vanaf 22 juni passen wij de openingstijden (nog altijd alleen op afspraak) aan.
We gaan terug naar de gebruikelijke kantoortijden van voor de corona-maatregelen:
maandag t/m donderdag van 8:00 tot 16:30 uur en vrijdag van 8:00 tot 12:00 uur.
Tijdens deze openingsuren bent u met afspraak welkom bij ons kantoor.

Het maken van een afspraak kan telefonisch of per e-mail en moet ervoor zorgen dat er niet teveel bezoekers tegelijkertijd langs komen.
We hebben maar beperkt ruimte in ons kantoor.

Komt u zonder afspraak langs, dan kan het dus gebeuren dat u niet op dat moment te woord gestaan kunt worden.
We kijken dan wanneer we voor u alsnog een afspraak kunnen inplannen.

2 juni
De contacten met huurders gingen de laatste maanden volledig via mail en telefoon. Dit werkt in de meeste gevallen prima, maar soms is een persoonlijk gesprek toch beter.

De versoepelingen van de maatregelen maken het volgens ons mogelijk, met enkele aanpassingen in ons kantoor en alleen op afspraak, om weer gesprekken in te plannen.

U kunt ons bellen of mailen voor een afspraak, we hebben
maandagmiddag van 13:30 tot 16:30 uur en donderdagochtend van 9 tot 12 uur
hiervoor beschikbaar. Ook kunt u door ons gebeld worden voor een afspraak over bijvoorbeeld het toewijzen van woonruimte, hiervoor kunnen in overleg andere dagen/tijden voor worden ingepland.

Wilt u iets met ons bespreken dat u het liefst persoonlijk doet? Neem dan contact op en geef hierbij aan waar uw vraag over gaat. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de juiste collega aanwezig is bij de afspraak.

Let op: komt u zonder afspraak of op andere dagen/tijden bij ons kantoor langs, dan is het mogelijk dat u wél medewerkers binnen ziet, maar dat we u tóch niet kunnen binnenlaten, ook niet voor een korte vraag. Dit gaat in tegen de openheid en klantvriendelijkheid die we graag nastreven, maar de veiligheidsmaatregelen gaan in deze situatie voor.

19 mei
Nu langzaamaan de maatregelen iets soepeler worden, willen wij ook weer gaan kijken of we de dienstverlening die we de afgelopen maanden niet hebben kunnen uitvoeren, weer kunnen opstarten. Het gaat dan vooral om minder spoedeisende reparaties in de woningen. Om dit veilig te kunnen doen voor zowel onze huurders als onze onderhoudsmedewerkers, hanteren we hierbij een aantal voorzorgsmaatregelen.

Welke dat precies zijn, kunt u hier lezen: binnenwerk anderhalve meter.

Heeft u vragen over reparaties in de woning? Dan kunt u ons bellen op 0164-613313 of een reparatieverzoek insturen via de website.

9 april
Bezetting op kantoor wordt verder beperkt
Ons kantoor was al sinds 16 maart gesloten, telefonisch en per mail zijn we op de gewone tijden bereikbaar. De laatste weken waren er steeds enkele medewerkers op kantoor voor de lopende zaken en om de telefoon op te nemen.

Met ingang van 11 april wordt dit verder beperkt, we stimuleren medewerkers maximaal om thuis te werken en daarom wordt de telefoon vanaf dat moment doorgeschakeld naar medewerkers die op afstand werken. We blijven dus gewoon bereikbaar per telefoon en e-mail.

Wat merken onze klanten van deze verandering?
In principe weinig, we nemen gewoon de telefoon op tijdens de kantooruren en helpen u indien mogelijk direct. Belt u voor een andere collega, dan kan er helaas niet direct worden doorverbonden. Wij maken dan een terugbelafspraak voor u en de betreffende collega belt u zo snel mogelijk terug.

Is onze medewerker met iemand in gesprek, dan kan het zijn dat u niet, zoals gebruikelijk, “in de wacht” komt, maar dat u een in-gesprek-toon hoort. Probeert u het dan alstublieft later nog eens opnieuw. Door de doorschakeling naar een medewerker op afstand werkt de telefooncentrale anders dan u gewend bent.

Heeft u vragen over onze bereikbaarheid of andere dienstverlening? Dan horen wij dat graag.
0164-613313 of info@wswoensdrecht.nl

1 april
De maatregelen die tot nu toe genomen zijn, verlengen we tot ten minste 8 mei 2020.

Ons kantoor blijft gesloten, telefonisch en per mail blijven we bereikbaar.
Bij alle reparatieverzoeken beoordelen we of het noodzakelijk is dit direct te verhelpen of dat het later kan worden ingepland.
Als er mensen in de woning zijn met ziekteverschijnselen, overleggen we met de huurders wat de beste oplossing is.

De huurverhoging wordt in 2020 niet per 1 juli, maar op een latere datum doorgevoerd.
Huurders ontvangen ten minste 2 maanden voor de nieuwe datum van de huurverhoging hierover bericht.

Betalingsproblemen? Laat het weten!
In overleg kan er een regeling worden afgesproken om de huur in delen te betalen, zonder rente of overige kosten.
Dit geldt altijd al, maar als door de corona-maatregelen de betalingsproblemen langere tijd aanhouden, kunnen we hiermee rekening houden bij het afspreken van de betalingsregeling.

17 maart
Samenvatting:
Bij problemen met de huurbetaling: neem schriftelijk contact op voor een regeling.

Zoals gebruikelijk wordt de huur voor de huurwoningen rond de eerste dag van de maand afgeschreven of moeten huurders ervoor zorgen dat de huur voor de eerste van de nieuwe maand is overgemaakt.

Enkele huurders meldden ons de afgelopen dagen dat zij door sluiting van bedrijven of door het wegblijven van klanten te maken hebben met minder inkomsten. Hierdoor kan het lastig worden de (volledige) huur te betalen.

Wij hebben daar begrip voor en bieden de mogelijkheid eventuele huurachterstand achteraf en in termijnen te betalen. Hiervoor is het wel nodig dat wij tijdig worden geïnformeerd over de achterstand.

Ziet u problemen met het betalen van de huur aankomen, geef dit dan schriftelijk (bv. per mail) aan ons door. Geef kort de situatie weer waardoor u de huur niet kunt betalen en laat ons weten hoeveel u wel kunt betalen.

Voor het restantbedrag doet u zélf een voorstel in hoeveel termijnen u dit kunt afbetalen. Wij gaan in principe uit van maximaal 6 maanden, maar mocht dit door de situatie die nu is ontstaan niet lukken, dan gaan we graag in overleg om een passende oplossing te vinden.

Als u ons tijdig laat weten dat (een deel van) de huur niet kan worden betaald en u doet een goed voorstel om de achterstand in te lopen, dan rekenen wij geen rente over de achterstand zolang de afgesproken betalingsregeling wordt nagekomen.

16 maart
Samenvatting:
Kantoor gesloten, alleen telefonisch of per e-mail.
Reparaties minimaal, alleen spoed en alles in overleg met de huurders.
Huurverhoging uitgesteld, datum volgt.
Thuiswerken/bereikbaarheid beperkte beschikbaarheid medewerkers mogelijk.

Extra maatregelen tot ten minste 6 april 2020

Kantoor gesloten
Na overleg is besloten dat het kantoor van Woningstichting Woensdrecht vanaf nu gesloten wordt. Wij blijven telefonisch en per e-mail/website bereikbaar.

Reparaties minimaal
alleen spoedreparaties worden uitgevoerd, in overleg met huurders. Gezien de termijn van de maatregelen kan het zijn dat reparaties die op zich niet direct binnen een dag opgelost moeten worden, toch geen weken kunnen wachten. Ook hierbij gaan we in overleg met de huurders voor een oplossing.

Huurverhoging uitgesteld
Omdat we onze medewerkers de ruimte willen geven in de thuissituatie het nodige te regelen, krijgen we te maken met beperkte bezetting op kantoor. De administratieve zaken die we met name in maart en april moeten verwerken om de huurverhoging per eind april tijdig te kunnen versturen, nemen veel tijd in beslag.

Om alles met de nodige zorgvuldigheid uit te voeren, is besloten dat huurverhoging dit jaar niet per 1 juli door te laten gaan, maar op een later tijdstip. Welke datum dat wordt, hangt nog van zoveel onzekerheden af, dat we geen datum kunnen zeggen. Zodra hier meer over bekend is, informeren wij onze huurders hierover.

Huurbevriezing
De termijn om een aanvraag voor huurbevriezing te doen wordt ook verlengd, dit was 3 april maar wordt met 1 maand verlengd.

Thuiswerken
Medewerkers van Woningstichting Woensdrecht die thuis kunnen werken, zullen dat vaker dan gebruikelijk doen. Ook voor medewerkers die normaal gesproken hun werkzaamheden alleen op kantoor uitvoeren, wordt gekeken naar andere mogelijkheden.

Dit betekent dat wanneer u belt voor een medewerker, het vaker dan anders kan voorkomen dat die persoon niet aanwezig is. Wij houden onderling veelvuldig contact per mail en telefoon, zodat u toch zo snel mogelijk antwoord kunt krijgen op vragen.

Bereikbaarheid
Wij zullen op de normale openingstijden bereikbaar blijven op 0164-613313 of per e-mail info@wswoensdrecht.nl.

Wanneer er door omstandigheden telefoonverkeer doorgeschakeld moet worden naar medewerkers die ergens anders werken, kan het zijn dat u niet “in de wacht” kunt staan, maar dat u een in-gesprek-toon hoort. Probeert u het dan op een later tijdstip alstublieft opnieuw.

 

Samenvatting:
Maatregelen veranderen bijna dagelijks of zelfs meerdere keren per dag.
Hou deze website goed in de gaten, zodra er nieuwe maatregelen zijn of juist maatregelen versoepeld worden, melden wij dat hier.

 

Op dit moment verandert de berichtgeving over de landelijke en lokale maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, per dag en soms meerdere keren per dag.

Wij blijven steeds in overleg om te bepalen hoe wij onze huurders zo goed mogelijk van dienst kunnen blijven binnen de kaders en volgens de richtlijnen die worden gesteld.

Op deze website kunt u steeds de laatste status van de maatregelen terugvinden, zodra er aanleiding is om maatregelen aan te scherpen of juist te versoepelen, melden wij dat op deze webpagina.

 

13 maart
Samenvatting:
Nog geen wijzigingen in maatregelen.
Voorkeur telefonisch contact of per mail in plaats van op kantoor.
Kantoor blijft wel geopend.
Voorziet u problemen met de huurbetalingen, laat ons dit dan bij voorkeur schriftelijk weten, meldt welk bedrag van de huur u wel kunt betalen en wat uw voorstel is voor het restantbedrag (betaling in termijnen is mogelijk).

Volledig bericht 13 maart:
Woningstichting Woensdrecht volgt de ontwikkelingen rond het virus en de voorgeschreven maatregelen nauwkeurig. We zien op dit moment nog geen reden om de al genomen maatregelen verder uit te breiden. Ons kantoor blijft dus gewoon geopend, al geven we de voorkeur aan contact per telefoon of mail.

Ook voor reparatieverzoeken zullen we steeds de afweging maken of we direct moeten langskomen, of dat we met de bewoners een afspraak op een later tijdstip kunnen maken.

Mocht u door de huidige omstandigheden te maken hebben met lagere inkomsten (bv. doordat bedrijven gesloten worden of u als zelfstandige opdrachten/klanten misloopt), neem dan tijdig contact met ons op.

Overleg met onze verhuurafdeling of u misschien toch (een deel van) de huur kunt betalen, of dat we voor (een deel van) de lopende huur een betalingsafspraak met u kunnen maken. Als u geen contact opneemt en de huur wordt niet betaald, dan ontvangt u van ons een herinnering met het verzoek alsnog per direct te betalen. Om die administratie te voorkomen, gaan we liever op tijd met u in overleg over de mogelijkheden.

Heeft u verder vragen, dan kunt u ons telefonisch bereiken op 0164-613313 of per e-mail info@wswoensdrecht.nl.

10 maart
Samenvatting:
Klantcontacten worden beperkt.
Voorkeur telefonisch contact of per e-mail.
Kantoor blijft geopend.
Bij reparatieverzoeken wordt gevraagd of er in de woning mensen met ziekteverschijnselen zijn.
Reparaties worden in overleg met huurder ingepland.

Volledig bericht 10 maart:
Als woningstichting hebben wij vaak contact met onze huurders.
Of het is voor een reparatie, inspectie, gesprek over de buurt of een algemene vraag, mensen kunnen 5 dagen per week bij ons binnenlopen en wij komen dagelijks bij vele mensen thuis.

Hoewel wij sowieso veel aandacht hebben voor de richtlijnen die het RIVM heeft afgegeven rond het corona-virus, vinden wij dat het onze verantwoordelijkheid naar huurders en medewerkers is om ten minste de komende week (tot en met 16 maart) extra maatregelen te nemen.

Wij beperken daarom de contacten die we met onze huurders hebben zoveel mogelijk.
Is er een spoedreparatie nodig? Dan komen we gewoon en lossen we het netjes op zoals u van ons gewend bent. Als u weet dat er in de woning mensen zijn die ziekteverschijnselen hebben (verkouden, koorts, hoesten/niezen), dan vragen wij u wel om dit vooraf duidelijk bij ons aan te geven. Wij overleggen dan met u hoe wij u het beste kunnen helpen.

Zijn er werkzaamheden buiten de woning nodig, dan is er ook niets op tegen om die gewoon uit te voeren. Ook de gewone werkzaamheden in leegstaande huurwoningen blijven wij gewoon doen.

Gaat het om reparaties of werkzaamheden in de woning die eigenlijk best iets langer kunnen wachten, dan stellen we dit in (telefonisch) overleg met de bewoners liever even uit. Als uitstel niet mogelijk is, dan kan het zijn dat we bewoners vragen om wat afstand te houden tijdens het bezoek in de woning.

Ons kantoor blijft gewoon geopend voor iedereen, maar als u vragen heeft die ook telefonisch of per mail kunnen worden gesteld, dan heeft dat op dit moment onze voorkeur. Mocht u last hebben van verkoudheid, koorts, griepklachten of hoesten/niezen, dan vragen wij u om (zoals het RIVM ook voorschrijft) niet naar ons kantoor te komen, maar telefonisch of per e-mail contact op te nemen.

Onze dienstverlening willen we optimaal houden, dus overleggen we graag met onze huurders over de meest geschikte planning van werkzaamheden.

U kunt ons bereiken via 0164-613313 of per mail info@wswoensdrecht.nl.


WsWoensdrecht